Een efficiënte buitendienst die klaar is voor de toekomst

Het klinkt ingewikkeld en wellicht voor veel service organisaties lastig en uitdagend; het inzetten van een mobiele oplossing om de buitendienst en/of dealernetwerk te optimaliseren en te automatiseren. Niets is minder waar. Tegenwoordig worden er veel standaard processen en procedures gehanteerd binnen bedrijven met een buitendienst. Denk bijvoorbeeld aan een orderbon waarop naast het adres van de klant, ook informatie over de uit te voeren werkzaamheden staat. En een procedure waarbij een buitendienstmedewerker de uitgevoerde werkzaamheden op de orderbon voor goedkeuring laat aftekenen door de klant. Of wat te denken van de afspraak dat een buitendienst medewerker aan het einde van de dag zijn gemaakte uren, per project of opdracht, schrijft in de afgesproken urenadministratie. De praktijk leert dat de hierboven beschreven procedures vaak nog schakels bevatten die niet efficiënt zijn en met een eenvoudige digitale oplossing efficiënter ingericht kunnen worden. 

Bedrijven die moderne technologie inzetten in de vorm van mobiele oplossingen en toepassingen, weten klantervaring naar een hoger niveau te brengen

Verhoog First-Time-Right

Veel tijd binnen de buitendienst gaat verloren door onjuiste of verouderde informatie m.b.t. de uit te voeren opdracht. Zorg er dus zo veel mogelijk voor dat de buitendienstmedewerker over een volledig beeld van de klant en de opdracht beschikt. Met een combinatie van de kennis van de buitendienstmedewerker en de inzet van nieuwe technieken is dit mogelijk. Zo stelt Augmented Reality, waarbij een beeld van de werkelijkheid wordt verrijkt met elementen toegevoegd door een telefoon of computer, de buitendienstmedewerker beter in staat om ervoor te zorgen dat de installatie in één keer (first-time) goed wordt opgelost. Mede hierdoor is een volgend bezoek minder vaak nodig en kun je die tijd gebruiken om nieuwe opdrachten uit te voeren. 

Naast uitvoering van een opdracht is een goede tijdregistratie van belang. Vaak leidt handmatige invoer van de besteedde uren tot fouten. Ook hier kan een slimme mobiele oplossing een positieve bijdrage leveren. Het is niet alleen eenvoudiger voor de medewerker, maar zorgt daarnaast voor veel minder fouten in het facturatie proces. 

Benieuwd of jouw buitendienst klaar is voor de toekomst?

Neem contact met ons op en samen kunnen we een antwoord geven op deze vraag. Qbus is leverancier van kwalitatief hoogwaardige mobiele apps en heeft voor diverse organisaties apps ontwikkelt voor het optimaliseren van de automatisering van de buitendienst. Een app die geschikt is voor een breed scala aan organisaties met een buitendienst. Benieuwd naar meer informatie? Kijk dan eens op: https://automatiseringbuitendienst.nl/ of neem contact met ons op via info@qbus-ict.nl